maandag 22 april 2013

Dit is humor....(Gecorrigeerd van 29 naar 24 april)

Jaren geleden heb ik een tegel gekregen met een eigen uitspraak erop. "Laat je pleziertjes van vandaag niet verpesten door de zorgen van morgen". Zo ongeveer luidt de tekst, ik ben deze niet echt gaan vergelijken, maar wat was dat weer een waarheid voor vandaag. De afgelopen veertien dagen heb ik me behoorlijk druk lopen maken over hoe ik twee uur lang niet naar het toilet zou mogen gaan en in die zelfde tijd een hele liter vocht tot me moest nemen....Ik moet al zo regelmatig om het uur soms. Het lukte toch en daar lag ik dan op de onderzoekstafel ingesmeerd met een ongelooooooooooooflijke koude gel en zo'n taster over je buik laten glijden met een volle blaas!
Rechter nier van voren en opzij, linker nier van voren en opzij.
Ik: "Mag iets vragen?"
"Ja hoor", antwoordt de onderzoekster.
"Waarom moest ik nou een volle blaas hebben tijdens dit onderzoek?"
Intussen me concentrerend op het vasthouden en niet legen van de urineblaas, lag ik me te verbazen dat ze niets over de blaas wilde weten zo leek het.
"Oh dat hoefde u niet hoor?"
"Huh...? Waarom werd me dat wel gevraagd?"
"Ja dat komt omdat ...."etc. etc. een heel verslag volgde er over de automatische uitdraaien van brieven naar de patient. Wat mij dus niet weerhouden heeft om toch te vragen daar voortaan, indien mogelijk 'ietsje' anders mee om te gaan.
Ik heb dit maar weer eens onder het kopje " Dit is humor" geplaatst, want ergeren over dit soort zaken doe ik maar niet meer. Verder heb ik me ook nog mogen verbazen over de vragen die me gesteld werden of ik maar twee potjes plus 24-uurs urine in kwam leveren. Vandaag!
Een tweede 'Huh' volgde van mij en toen bleek dat dit wel zo in het dossier stond maar anders gelezen moest worden zo bleek. Niet door mij, maar degene die me deze vraag stelde.
"Oké" en zo liep ik een half uurtje later met een grote 24-uurs opvangdoos met beschrijving over hoe en wat te behandelen,  plus een kleinpotje het ziekenhuis uit om dit laatste als monster uit de grote 24-uurs urine de volgende week  overmorgen woensdag 24 april in te leveren. De arts is volgende week verhinderd, latere afspraak kon ook, maar ik heb gekozen voor eerder. Blijft nog steeds staan: Ben benieuwd wat we dan weer gaan meemaken. Ik hoop op een zelfde humorvolle benadering......