woensdag 9 juli 2014

Carpe Diem

8 juli
Wat betekent dat we de trossen lossen gooien en een ander walkantje op gaan zoeken. Thuis blijven in de haven, en maar niks kunnen doen is maar saai. Ik zeg niet dat we ons vervelen maar we willen niet lijdzaam blijven wachten. Wachten waarop eigenlijk….? Ja op een telefoontje van de behandelend arts op maandag a.s. Maar dat kan je overal aannemen.
We willen een plekje zoeken in de Balgerij/de Kever een gebied vlakbij de Kaag. Het weer is niet bepaald uitnodigend, wind kracht zeven lijkt het wel met af en toe ook nog forse regenbuien, maar toch willen we weg. De bedoeling is dat we dan Zaterdag ochtend terug naar ‘huis’ varen, weekend blijven en maandagochtend weer weg. Dit zolang mogelijk herhalen tot het moment van uur “U”. Steeds niet al te ver. In verband met eventuele problemen die zich met me voor zouden kunnen doen. 
Bovendien is het veel makkelijker om daar in Voorschoten boodschappen voor een week te doen, auto dichtbij, want op de fiets zie ik me voorlopig niet meer zitten. Ook de wekelijkse was is dan eenvoudiger geworden. De boel een beetje “bij” kunnen houden dus.
Intussen, half tien brandt de kachel, de koffie staat te pruttelen en de generator loopt. Alsof er niets aan de hand is. En dat houden we graag zo lang mogelijk vol. Dat ‘andere’ komt vanzelf… Dan is het vroeg genoeg om te handelen.

Verder zijn de weersvoorspellingen voor de komende dagen prima en daar willen we zo lang ons dat gegeven is van blijven genieten.

1 opmerking:

  1. lieve Frieda, jullie hebben helemaal gelijk, ik begrijp dat je de uitslag van de petscan nóg niet hebt? ik hoop dat jullie genieten in de Balgerij.
    wie weet treffen we jullie daar nog als we onderweg zijn naar den Helder, weet nieet zeker of we daar in een weekend langs komen, maar we gaan ons best doen, ga je je gewone blog ook weer bijhouden??

    BeantwoordenVerwijderen