maandag 14 juli 2014

PET (de petscan was pet)

14 Juli
Half zes. Telefoon! De Gynaecoloog. De uitslag van de PET-Scan. Daarop zijn diverse lymfeklieren die positief zijn te zien.Slecht nieuws dus. Want er is nu besloten voor GEEN operatie. Daarvoor moeten 'ze' dan teveel weghalen...., wat een tekst van zo'n arts. Maar wel duidelijk, kan niet anders zeggen. Hij zei dat dit wel een teleurstelling voor me zou zijn. En dat is het in mijn ogen niet. Ik had namelijk zo'n scenario al ingevuld met al die 'ontsnapping-verhalen' van de medische staf. "We moeten eerst ...etc." en "We moeten goed kijken dat ......enz." zo gaat dit al weken. Nee, voor mij was de zaak al duidelijk, teveel narigheid om dit langs een eenvoudige weg, lees operatie, op te lossen. Eerst sprak hij nog over een kleine operatie, dat werd in zijn verhalen als snel een hele grote operatie, en nu is die dus een TE grote operatie. Wat dan?
Bestralen! Over chemo werd nu niet gesproken, daar was reeds eerder over opgemerkt dat mijn nieren naar zo best waren. Plaatselijk het probleemgebied bestralen daar gaan ze nu van uit. Maar dat beleid laat hij verder aan de bestralingsarts over. Ook kwam er nog een extra negatief puntje voorbij, er was op de PET-Scan bij het 'Hart-oortje' ook iets te zien. Of dit iets een uitzaaiing is?
De arts zei hierover het volgende: "We moeten oppassen dat we niet alles als uitzaaiing gaan zien"
En passant merkte hij hier over  op: "Daar kunnen we niet gaan bestralen, misschien is het alleen maar vocht (?)"
Wat staat er nu nog op het afsprakenlijstje voor de komende tijd?
Een afspraak met de bestralingsarts dus.
Wanneer?
Misschien deze of begin volgende week.
En zo ziet onze komende tijd, cq planning, of zien onze plannen uit.

1 opmerking:

  1. ,Dag Frieda, dus dat ding heet niet voor niets een pét-scan, ik begrijp dat je nog niet veel weet voor je de bestralingsarts hebt gesproken.
    Ik haat dat gewacht en dat zal jij al wel helemaal doen, je zou die lui in hun kraag willen grijpen en roepen ik wil het allemaal weten en wel nú!! maar ja, dan besef ja dat ze ook hun best doen.
    we horen nog misschien wij we volgende maandag een nachtje op de Kaag, nog niet zeker. we zien wel of jullie daar dan ook zijn, groet aan Jaap, liefs Carla

    BeantwoordenVerwijderen