vrijdag 15 augustus 2014

PET-Scan

15 Augustus
Vandaag de 15de keer bestraald. Nu nog 12x te gaan. Ineens gaat het wel heel erg snel. Voor je gevoel dan.  Nog twee weken en een stukkie, in plaats van 5 ½ week voor de boeg.
Zoals ik gisteren beschreef is, is er gesproken over een PET-Scan en die staat intussen nu ook vast. Op de terug weg van het ziekenhuis werd ik gebeld. Natuurlijk zo gauw geen pen en papier bij de hand, dus tijdens het rijden werd het  graven in m’n tas (waarom stoppen we die toch zo vol) en even later was alles toch nog genoteerd. In mijn adressenboekje (!?) Het enige “stukje papier” wat op ik op dat moment kon vinden. Nou ja als ik ’t maar vastgelegd heb, dacht ik. De 16de September, ’s morgens wordt ik daar verwacht. 
Ik zag dat ik niet de reden van het maken van de PET-scan heb opgegeven. Deze wordt gemaakt om te zien of na de 27 bestralingen de blaas los van baarmoedercarcinoom zit. Dit is nodig om te de blaas te sparen tijden het verwijderen van carcinoom. Daarom wordt er ook gedacht aan die inwendige bestralingen om als dit ‘vrijkomen’ niet het geval is, dit als nog te bereiken, dus om de tumor nog meer te verkleinen.

Nu ga ik weekend vieren, drie weken voorbij en ik voel me nog prima. Als het weer wat mooier geweest zou zijn, waren we ‘op stap’ gegaan. Maar het gaat de komende dagen behoorlijk spoken, veel regen en veel wind. Geen pretje om dan ergens aan een open plas te liggen. Zelfs niet als je een beetje beschut wordt door wat groen. Zo’n grijze chagrijnigheid, daar hebben we geen zin in. Misschien eind volgende week weer? Eens zal deze ‘zomer’ herfst toch verdwijnen….

1 opmerking:

  1. Hoi Frie, inderdaad de tijd vliegt voorbij fijn dat je geen last hebt. En voor jou schipper, techneut, visser en nu ook chauffeur een schouderklop.

    BeantwoordenVerwijderen